От 2015 г. започваме да отбелязваме на 1 октомври Международния ден на кафето. Интересът към кафето е висок в световен план, кафето е втората стока в света по критерия "търсене" след петрола.
През 2018 г. според Евростат Евросъюзът е внесъл над 3 милиона тона кафе, което е с 12% повече в сравнение с отпреди 10 години. Този внос е на стойност 7,8 млрд. евро.
Но на първо място в света по внос, реекспорт, както и консумация на кафе на глава от населението е Норвегия.
По-голямата част, внесена миналата година от страни извън ЕС, идва от две държави: Бразилия (901 000 тона) и Виетнам (770 000 тона). Делът на двете страни е общо 54% от вноса от страни, които не са членки на ЕС. Следват Хондурас, Колумбия, Уганда, Индия, Перу и Етиопия.
Този внос е предназначен предимно за Германия (1,1 млн. т) и за Италия (587 000 т).
Сред страните членки Германия е произвела най-много печено кафе през 2018 г. (551 000 тона или 31% от общата продукция в ЕС), следвана от Италия (414 000 т) и Франция (139 000 т).
Ние от Пекарна за кафе DIO съвсем скромно се опитваме да допринесем за развитието на кафе културата и в България. Пожелаваме на висчки почитатели на кафето весел празник!
29 May 2023 Кампанията за събиране на утайка от кафе я организираме за четвърта поредна година, отново под мотото „Утайката от кафе е ресурс, а не отпадък“. Защото „екология“ не е просто модерна дума, а начин на мислене, запазващ природата и храната чисти. Нашата цел не е просто да съберем определено количество утайка, кампанията е по-скоро възпитателна за децата, идея за един по-различен начин на мислене и не на последно място да ни накара да се замислим всъщност колко ресурси имаме и колко ресурси пилеем.
26 June 2022 Кампанията за събиране на утайка от кафе я организираме за трета поредна година, отново под мотото „Утайката от кафе е ресурс, а не отпадък“. От 1-ви юли до 1-ви октомври можете да донесете пред Пекарна за кафе DIO събраната от Вас утайка от кафе.
23 October 2021 За пръв път терминът „Специално кафе“ (Specialty coffee) е използван през 1974 г. от Erna Knutsen в соисанието „Tea & Coffee Trade Journal“. Тя използва терминът „специално кафе“, за да опише впечатляващи кафета. При тези оценки е широко приетата дефиницията и скалата за оценка за кафетата, като едно кафе може да се нарече „Специално кафе“ (Specialty coffee) само ако е оценено с минимум 80 точки или повече по 100-точкова скала. Кафето с оценка 90–100 е оценено Изключително (Outstanding) , кафето с оценка 85–89,99 е оценено с отлично (excellence), а кафето с оценка 80–84,99 е оценено с много добър (Very good).
16 October 2021 Тази година кампанията за събиране на утайка от кафе, проведена под мотото "Утайката от кафе е ресурс, а не отпадък!" беше закрита с изложбата "Духът на кафето".
5 September 2021 Анаеробно кафе е кафе с анаеробен процес на обработка, който се прави веднага след събиране на реколтата кафе от дърветата. Най-общо казано кафето с анаеробен процес е прясно обрано кафе, което се оставя да ферментира в среда без кислород.
17 July 2021 COLD BREW -рецепта за студено кафе. Вече е лято и жегите ни обгръщат! А можем ли да се разхладим с кафе? ДА! Прочети повече:
17 July 2021 Какво означава RED CATUAI кафе? Това е специално създаден през 70-те години сорт кафе, използвани са два сорта кафе Mundo Novo и Caturra... Прочетете повече:
1 July 2021 Кампанията за събиране на утайка от кафе я организираме за втора поредна година, отново под мотото „Утайката от кафе е ресурс, а не отпадък“...
25 December 2020 Пекарна за кафе DIO пожелава светла и щастлива Коледа на всички почитатели на кафето!
7 November 2020 Пекарна за кафе DIO предлага най-добрите африкански кафета. DIO е одобрено от лъвовете!
7 November 2020 Има три основни процеса по които кафето се суши, това са измит, натурален и меден процес. Washed coffees / Natural / Honey
26 September 2020 Най-високият връх на кафето в България! DIO покори най-високият връх в България, сърцата на всички, които го опитаха!
13 September 2020 Няколко идеи как да изберете своето кафе.
13 September 2020 Съвет как да съхранявате кафето си.
13 September 2020 Кампания на Пекарна за кафе DIO за събиране на утайка от кафе.